.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث اولین پل قوسی کشور در مازندران


مدیر کل راه و ترابری مازندران گفت:پل قوسی سیاه بیشه برای اولین بار در کشور اجرا شده است و قابلیت این را دارد که کامیون هایی که با بار در این مسیر با سرعت بالا در حال تردد هستند از پرت شدن به داخل رودخانه و دره جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا سید علی اسد در بازدید از پروژه های محور هراز در سفر مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: پروژه های استان از شرق تا غرب بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه محور ساری- قائمشهر یکی از پرترافیک ترین محورها در کشور به شمار می آید که از سال گذشته تعریض آن با حداقل اعتبار شروع شده است گفت: درفاز اول 8 کیلومتر از محور تعریض شده 3 کیلومتر آن در دست اجرا و 5/2 کیلومتر دیگر محور نیز زیراساس و مابقی تملک و رفع معارضی است .

مدیر کل راه و ترابری مازندران پاکسازی و زیبا سازی مسیر ها را از جمله کارهای اجرایی اداره کل راه و ترابری استان دانست و افزود: 17 دستگاه وانت دوکابین در راه های استان مشغول به پاکسازی و جمع آوری زباله هستند و 5 دستگاه نیسان نیز انتقال زباله ها را بر عهده دارند.

اسد خاطرنشان کرد: نصب پل های عابر پیاده در مسیرهای پرتردد عابرین پیاده از جمله اهداف اداره کل راه و ترابری استان برای برقراری تردد عرضی ایمن است .

وی افزود: بیش از 50 درصد از تصادفات که در راه های استان اتفاق می افتد ناشی از تصادفات عابرین پیاده و راکبین موتور سیکلت است.

مدیر کل راه و ترابری مازندران تصریح کرد: روشنایی در محور دوربرگردان بابل- قائمشهر و دو دوربرگردان در محور بابل- آمل از جمله پروژه های اداره کل راه و ترابری استان است که تا سال 91 اجرایی می شود.

اسد یادآور شد:با توجه به فصل سرما و بارش برفی که در دامنه ها وجود دارد نیروهای راهداری به صورت نیمه آماده باش در گردنه ها فعال و اماده خدمت رسانی به هم وطنان هستند.

وی با بیان اینکه پروژه تقاطع همسطح امام حسین تاکنون5/2 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است اظهار داشت: از جمله دغدغه اداره کل راه و ترابری و مردم شهرستان آمل اجرای تقاطع همسطح امام حسین بوده که پیش بینی می شود 5/3 میلیارد تومان هزینه تمام شده این پروژه باشد و در آبان ماه سال جاری این پروژه به بهره برداری برسد.

مدیر کل راه و ترابری مازندران خاطرنشان کرد: اعتبارات سالانه ای که وزارت راه در تمامی بخش ها به اداره کل راه و ترابری استان اختصاص می دهد هزینه ای بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان است این در حالی است که پروژه هایی که شروع می شود هزینه ای فراتر از این را در بر دارد.

اسد به 800 پروژه اصلی و فرعی در دست اجرا استان اشاره کرد و افزود: تمامی پروژه ها از جمله نیازهای استان است که باید عملیاتی شود .

مدیر کل راه و ترابری مازندران اظهار داشت: پروژه هراز یکی از مهمترین و پرتردد ترین پروژه های مواصلاتی کشور است که تعریض و 4 خطه کردن ان از اهمیت بالایی برخوردار است و از این رو با تاکیدات مقامات کشوری و استانی تعریض این محور در دستور کار وزارت راه و اداره کل راه و ترابری استان قرار گرفته است.

اسد اظهار داشت: 12 پیمانکار عملیات اجرای کار در محور هراز را شروع کرده اند و عملیات تعریض در حال انجام است.

وی یادآور شد: تمامی پروژه ها در محوراصلی و فرعی هراز از اعتبارات ملی ،بودجه 90 و یا از اعتبارات سازمان راهداری بهره مند می شوند.

مدیر کل راه و ترابری مازندران به تخصیص اعتبارات از ابتدا تا انتهای محور هراز در قانون بودجه 90 که 12 میلیارد تومان بوده است اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و ترابری مازندران توانسته از این میزان 9 میلیارد و 750 میلیون تومان را دریافت کند.

اسد اظهار داشت: احداث یک باب زیرگذر از جمله پروژه های در دست اجرا در محور هراز است که نیاز به ارزیابی و تملک اراضی دارد.

وی با بیان اینکه نصب دوربین نظارت تصویری در محور هراز سبب کنترل ترافیک جاده ای خواهد شد گفت: در حال حاضر دکل 21 مورد اجرایی،9 تا در حال اجرا و مابقی تا 2 ماه آینده تصویر دار خواهند شد.

مدیر کل راه و ترابری مازندران یادآور شد: سرقت کابل تونل ها در محور هراز از جمله مشکلاتی بوده که از چند سال گذشته در این محورها با آن مواجه بوده ایم که متاسفانه سبب خاموشی در تونل ها می شود .

اسد ادامه داد: پل شرکت سازه کار از نقاط حادثه خیز بوده است و تعریض آن از اولویت های اداره کل راه و ترابری استان است.

وی خاطرنشان کرد: پل قوسی سیاه بیشه از جمله پل هایی است که در حال اجرا است که پیشرفت فیزیکی 65 درصدی داشته و کار اجرایی آن تا 3 ماه آینده به پایان می رسد.

مدیر کل راه و ترابری مازندران افزود: هزینه تمام شده پل قوسی ساه بیشه 1 میلیارد و 700 میلیون تومان است که در حال حاضر 60 درصد هزینه ها انجام و مابقی تا پایان کار صورت خواهد گرفت.

اسد اظهار داشت: پل قوسی سیاه بیشه برای اولین بار در کشور اجرا شده است و قابلیت این را دارد که کامیون هایی که با بار در این مسیر با سرعت بالا در حال تردد هستند از پرت شدن به داخل رودخانه و دره جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات از جمله نیازهای محور هراز جهت تعریض است .

اسد افزود: مرمت و روشنایی تونل ها به صورت مداوم از سوی اداره کل راه و ترابری استان انجام می شود .

وی یادآور شد:در حال حاضر عملیات آسفالت180 کیلومتر از راه های روستایی صورت گرفته است.

مدیر کل راه و ترابری مازندران تصریح کرد:محور هراز یکی از شریان های مهم مازندران است که این استان را به پایتخت کشور متصل می نماید و این راه دارای قدمتی تاریخی بوده است و در حال حاضر با توجه به میزان ترافیکی زیاد و تردد وسایل نقلیه که در این محور صورت می گیرد ساخت و ساز آن باید با شرایط روز مطابقت داشته باشد.

اسد ادامه داد: اداره کل راه و ترابری مازندران از سال 86 توسعه و ارتقاء محور هراز را با پیشرفت قابل توجهی در دستور کار خود داشته است و توانسته تا به امروز عملیات تعریض و چهار خطه نمودن 5/34 کیلومتر را به اتمام برساند و در این راستا عملیات تعریض 70 کیلومتر از این محور را با اعتباری بلغ بر 288 میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

وی خاطرنشان کرد:طول محور هراز در حوزه استحفاظی مازندران 125 کیلومتر است که تعداد 13 دستگاه تونل و 6 دستگاه گالری وجود دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرشاد راعی 3 آبان 1390
معاون عمرانی بهمن ماه سال 89 در آمل جلسه گذاشته و گفتند که باید روگذر میدان امام حسین تا پایان اسفند 89 آماده و مسافران از آن استفاده کنند وگرنه پیمانکار را عوض میکنیم. روگذر که آماده نشد هیچ پیمانکار هم عوض نشد....
دوباره همین آقا آمدند و گفتند این روگذر باید تا شروع تعطیلات تابستان آماده شود و با هم همان وضعیت.... دوباره آمدند و گفتند شهریور 90 پایان پروژه است و هنوز هم مشغولند. و میگویند مدیریت در پروژه های آمل وجود ندارد!!!!! خوب عزیز من شهرداری آمل وقتی 4 ماهه یک بلوار 1200 متری رو آماده میکنه یعنی مدیریت.....
مدیریت را شما ندارید چراکه مجموعه روگذر میدان امام حسین دقیقا زیر نظر ترابری استان هست و حتی ترابری آمل هم این پروژه را مدیریت نمیکند که شما گفتید در آمل ضعف مدیریت وجود دارد!!!!!!!
و یا پل شهدای ششم بهمن در مرکز شهر با آن سرعت بالا و رکرد زنی انجام شد ولی شما در ساخت یک روگذر مانده اید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.